Deprecated: تابع wc_get_log_file_path از نگارش 8.6.0 که جایگزینی برای آن در دسترس نیست منسوخ شده است. in /home/faracal1/domains/iranprodoc.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031
علت کم نشدن درصد تشابه یا همپوشانی اصالت سنجی سامانه پژوهشیار - ایران پروداک | ایران پروداک
سایت در حال بارگذاری است ...
09158238830 iranprodoc@gmail.com تایم کاری : شنبه تا پنجشنبه تهران ، میدان هروی

علت کم نشدن درصد تشابه یا همپوشانی اصالت سنجی سامانه پژوهشیار

چالش عجیب و بزرگ دانشجویان ارشد و دکتری و اصالت سنجی پژوهشیار

اصالت سنجی درصد همپوشانی یا همانندی سامانه  پژوهشیار مسئله اساسی مهم و عجیب کم نشدن درصد همانندی یا همپوشانی اصالت سنجی سامانه پژوهشیار چالش عجیب و بزرگ دانشجویان ارشد و دکتری شده است.

اینها سوالات متداولی است که این چند روز از ما پرسیده شده :

چرا درصد همانندی پروپوزال در سامانه پژوهشیار تغییر نمی کند

پایین آوردن درصد مشابه در سامانه پژوهشیار

چگونه اثر سنجی پایان نامه را کاهش دهیم؟

چگونه بدون سابقه و تجربه کافی کاهش همانندی یا اصالت سنجی پایان نامه را انجام دهیم

رازهای کاهش همپوشانی و مشابهت یا رفع همانندی برای اولین بار

راز های اصالت سنجی سامانه پژوهشیار چیست؟

اولین کاهش همانندی پژوهشیار و اصالت سنجی را چگونه  انجام دهیم؟

راهنمای کاهش همانندی یا همپوشانی اصالت سنجی

علت کم نشدن درصد همانندی اصالت سنجی

حل مشکل همپوشانی سامانه پژوهشیار

چرا با اینکه متن پروپوزال یا پایان نامه را عوض کردم ولی باز هم درصد تشابه یا همپوشانی کم نشد؟

چرا درصد همانندی کاهش پیدا نمی کند؟

چالش مهم و عجیبی کم نشدن درصد همپوشانی یا همانندی سامانه اصالت سنجی پژوهشیار

کم نشدن درصد همانندی یا همپوشانی اصالت سنجی سامانه پژوهشیار به  کابوس عجیب و خفن دانشجویان ارشد و دکتری تبدیل شده است.

از تاریخ 01 /09/1401 با توجه به خبری مبنی بر اینکه پروپوزال یا پایان نامه تا قبل از مجوز گرفتن از سامانه اصالت سنجی برای استاد راهنما و مشاور ارسال نخواهد شد تا بررسی انجام شود، سبب شد که سامانه با تصمیم جدید خود برای دانشجویان چالش ایجاد کند این چالش کاملاً متفاوت با مشکلاتی بود که از قبل وجود داشت.

تغییر رویه ی  نامشخص و عجیب سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

این سامانه با تغییر رویه ای که نامشخص و عجیب در بررسی متون علمی با گذاری شده میزان تشابه را بالاتر از سامانه ایرانداک نشان می دهد.

اما عجیب تر و چالشی تر این که با تغییرات داخلِ متن ها و به اصطلاح تبیین کردن اساسی و شخم مطالب در کاهش همانندی بعد از بارگذاری متن در سامانه پژوهشیار میزان همپوشانی تغییر اندکی پیدا می کند و نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

و اما شگفت انگیزترین که متن ترجمه کامل یه مقاله از منابع خارجی استفاده شده بعد از بارگذاری چیزی حدود ۵۰ درصد تشابه را نشان می دهد در صورتی که این متن کاملاً اختصاصی و یونیک بوده و از هیچ جایی اقتباس نشده است.

تست ارزیابی سامانه اصالت سنجی؟

حتی با تستی که بر اساس متن با زبان محاوره از استعلام سامانه اصالت سنجی و عمل آمد نتایج نتایج عجیب ۲۷ درصد تشابه را نشان داد و نتیجه ارزیابی اسامی اصالت سنجی از تاریخ 1/9/1401 به بعد این مشکل را ایجاد کرده است.

لذا به نظر می رسد این سامانه در ارزیابی از الگوریتم های کم گرفته که برنامه ها برنامه نویسی آن مشکل دارد و فیلترهای تعریفی آن خالی از اشکال نیست بلکه اساساً خراب است و به نظر می رسد هیچ دانشجویی قادر نخواهد بود و بهترین تبیین ها و انتخاب متن های کاملا اختصاصی و یونیک از این مرحله عبور کند.

توصیه برای مدیر سایت پژوهشیار

کاش به جای سختگیری های غیرسازنده که در ثبت اصالت سنجی سامانه پژوهشیار به کار می‌رود شیوه‌های جدیدی را برای نحوه ارائه و نوشتار انتخاب می‌شد تا دانشجویان عزیز در کار پژوهش و تحقیق خود به بن بست نرسند .

و کاش یا نسبت به آزمایش سامانه اعتبارسنجی با تست گرفتن مستقیم با گذاری چندین متن آن متن متفاوت اقدام می شد تا متوجه مشکل سامانه اعتبارسنجی گردند.

در پایان امیدوارم با بررسی و واکاوی سامانه اصالت سنجی نسبت به حل مشکل همپوشانی سامانه اصالت سنجی پژوهشیار اقدام فوری و عمل تا مشکل دانشجویان عزیز برطرف شود.

دکتر شعبان زاده

65 مطلب منتشر شده

با اشتیاق در دنیای آمار قدم نهادم؛ داده های چیزهای زیادی به ما می گویند به ضعم من آمار و پژوهش همواره پلی برای عبور از دره های ناشناخته و در هر تحقیق یک قدم در راه حل مساِل پیچیده است.

درباره این مطلب نظر دهید !