Deprecated: تابع wc_get_log_file_path از نگارش 8.6.0 که جایگزینی برای آن در دسترس نیست منسوخ شده است. in /home/faracal1/domains/iranprodoc.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031
چگونه کاهش همانندی و همانندجویی پایان نامه و یا رساله را انجام دهیم ؟ - ایران پروداک | ایران پروداک
سایت در حال بارگذاری است ...
09158238830 iranprodoc@gmail.com تایم کاری : شنبه تا پنجشنبه تهران ، میدان هروی

چگونه کاهش همانندی و همانندجویی پایان نامه و یا رساله را انجام دهیم ؟

 کاهش همانندی پایان نامه یا رساله :

جهت کاهش همانندی پایان نامه یا رساله اولین گام تسلت به متن است و باید درک درستی از محتوی مطالب داشته باشیم

در این بخش  مطالب مهم در این باره که نیاز است هر دانشو و محققی بداند آمده است .

هوشمندی سامانه ایران داک و اصالت سنجی در همانندجویی :

همانندجویی در هوشمندی سامانه ایران داک و اصالت سنجی پژوهشیار؛ با پیشرفت روز به روز فناوری و از آنجا که رفته رفته روش کاهش پارافریز و همانندی و روشهای دور زدن افزایش یافته است.

اینگونه سامانه ها هم در تکاپو برای جلوگیری از روش‌های غیر علمی و ادبی پیشرفت کرده تا آنجا که حتی به تعویض کلمات و تعویض حروف و غلط املایی ،تکرار کلمات و جملات و تاریخ منابع متن و فاصله و نیم فاصله ها نیز دقت کرده و مورد خطا واقع می‌شود که نشان از هوشمندی سامانه ایران داک است.

ناگفته نماند این نوع خطاهای حرفه‌ای در مرحله بعد از همانندی اولیه گرفته می‌شود .

در مرحله اول همانندی فقط به درصد همانندی توجه می کند برای همین پس از همانندی است که به مشکلات نگارشی و… که ذکرشد ایراد گرفته می شود. چرا که این ایرادها توسط کارشناس گرفته می‌شود نه سیستم و یا نرم افزار و ربات.

بررسی نرم افزاری و ربات های هوشمند همانندجو:

بررسی نرم افزاری و ربات کم بود که با نظارت مستقیم کارشناس بر متن پایان نامه یا پروپوزال ایرادهای فنی و ایرادهای نگارشی نیز گرفته می‌شود حتی گاهی دیده شده استفاده از فعل نامناسب و غیر ادبی نیز از موارد خطای عدم استاندارد متن می باشد.

که گاهی در تحلیل های اماری با وجود جملات کوتاه مورد بررسی و ایراد قرار می گیرد. و سامانه با وجود اعلام نتیجه درخواست همانندی، گواهی مربوطه را صادر نمی کند.

 ضعف تبیین مطالب در کاهش همانندی:

انجام کاهش همانندی بدون داشتن تجربه کافی و نداشتن اطلاعات از ادبیات موضوع و نحوه نگارش و به طور کلی ادبیات و دستور زبان فارسی باعث خواهد شد .

با جانمایی و جایگزینی کلمات مترادف و یا پس و پیش کردن فعل و فاعل و غیره نتیجه مطلوب را نگرفته و سامانه همانندجو خطای عدم استاندارد متن را خواهدگرفت.

که در آخر نیاز است متن را بازخوانی و چندین بار اصلاح کنید پس بهتر است قبل از تبیین ناکارآمد و ضعیف مطالب در کاهش همانندی اطلاعات کافی را اخذ و به مطالعه انواع خطاها و چالش‌های همانند جویی بپردازید زمانیکه متن استاندارد لازم برای تعیین همانندی برخوردار نیست :

پیام متن استاندارد لازم برای همانندی ندارد برخورد کردید بهتر است ابتدا با مشاهده نظر کارشناس که در حال مشاهده نتیجه آمده است مشکلات و خطاهای سیستم را مشاهده کرده و با آگاهی کافی نسبت به رفع خطاها اقدام کنید.

مثلاً برای رفع خطای غلط املایی یا به هم چسبیدگی مطالب و یا ایراد های نگارشی و تطبیق فعل و فاعل و یا کلمات با اصل متن، این خطا را رفع کنید .

نکته مهم صادر نشدن گواهی کاهش همانندی  در ایران داک :

البته گاهی صادر نشدن گواهی برای این است که متن شما بیشتر از 20  درصد از یک منبع گرفته شده  که  که معمولا به تازگی در ایران داک ثبت شده و جزو منابع  جدید است .مثلا پایان نامه ای که 2 ماه پیش بارگذاری شده است.و شما بخش عمده ای از این متن رو استفاده  کردید.

این اتفاق زمانی بیشتر رخ می دهد که یک نویسنده دو موضوع رو با کمی تغییر  به دانشجویان می دهد و هر کس زودتر ثبت کند  دانشجوی بعدی با این مشکل مواجه می شود.

این مدرک پیشتر توسط کاربر/کاربران دیگری بارگذاری شده و مشکوک به کپی است.

بهترین و آخرین راه کاهش همانندی و رفع همانندجویی:

با توجه به تجربیات ما در زمینه کاهش همانندی بهتر است این تغییرات به طور همزمان انجام شود یعنی هم تبیین مطالب و هم رفع ایرادهای نگارشی بخصوص در مبانی نظری و پیشینه تحقیق و فصل دوم بخوبی انجام شود.

ولی اغلب اوقات چون ایراد های نگارشی در متن هایی  جز متن های هایلایت شده می باشد و بهتر است کل متن را پس از تبیین،حتی جداول و نمودارها را واکاوی و مجدد بازنویسی کنید.

 نحوه سفارش همانندی و کاهش درصد همانندجویی و رفع ایراد نگارشی:

از آنجا که دانشجویان عزیز فرصت کافی برای کاهش همانندی را ندارند ویا  تجربه کافی ندارند یا سپردن به افراد غیر متخصص که نه تنها کاهش همانندی را به خوبی انجام نمی‌دهند، بلکه با خراب کردن پیکره و ساختار متن مفهوم معانی جملات را تغییر داده و انسجام متون  را در رساندن هدف مورد نظر در جمله از بین می‌برند.

به طور مثال انجام کاهش هماهنگی در رشته حقوق از ماده قانونی و تفسیرهای استاندارد تشکیل شده انجام این گونه تبیین  کاملاً اشتباه بوده ومحقق نبایستی درصدد تغییر و تبیین آن باشد ، مگر اینکه ماده قانونی را بسط داده و حجم را افزایش دهد.

بهتر است بدون هدر دادن وقت خود و هزینه‌های دوباره کاری یک بار برای همیشه به متخصصین حرفه ای و باتجربه و باسواد گروه ایران پرداک اطمینان کرده و آسوده خاطر از این مرحله عبور کنید .

لذا برای سفارش مطمئن و تضمین شده کاهش همانندی و رفع آن و همچنین اطمینان خاطر از نحوه انجام صحیح کار بهتر است با تماس با تلفن های درصد در سایت اقدام به کاهش همانندجویی کرده و با اطمینان خاطر نتیجه دلخواه خود را در زمان مشخص دریافت نمایید.

خبر خوب برای دانشجویان عزیز در کاهش همانندی :

برای دانشجویان عزیزی که کار همانندجویی خود را به ما بسپارند  کارگاه دفاع از پایان نامه با 20 درصد تخفیف انجام خواهد شد .

و دانشجویان عزیزی که تحلیل آماری خود را به بسپارند هزینه همانند جویی با 20 درصد تخفیف انجام خواهد شد.

 

استانداردهای نگارش کاهش همانندی

خطای تکرار متن

در متن شما تعدادی از جملات یا پاراگراف‌ها چندین بار تکرار شده‌اند که این تکرار مورد قبول سامانه نمی باشد.

متن خود را بازبیـنی کــرده و متن‌های تکراری را ویرایش کنید. دقـت کنید همــزمان از بارگــذاری و کــپی (در زمان بارگذاری متن در سامانه) استفاده نکرده باشید.

هر گونه پرسش، پیشنهاد، یا انتقاد خود را با ما در میان بگذارید.

نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد

در صورتی که پیغام “نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد” یا عدد 199 (مربوط به دانشگاه تهران) را در کارتابل خود مشاهده کردید یکی از استانداردهای نگارش رعایت نشده است.

وارد حساب کاربری خود شوید. به قسمت درخواست‌های گذشته بروید. روی آیکون ذره‌بین کلیک کنید. من ربات نیستم را انتخاب کنید. نظر کارشناس را مشاهده کنید. ایراد گرفته شده را نسبت به کل متن تعمیم دهید، کل متن را ویرایش کنید و فایل صحیح را مجددا” بارگذاری کنید.

 

خطای ساختار نامناسب پاراگراف

ساختار نامناسب پاراگراف به این معنی است که: متن خود را از یک فایل pdf کپی کرده‌اید و وقتی فایل را در ورد کپی می‌کنید راست چین/ چپ چین/ حروفِ کلمات/سطرها و یا دیگر تنظیمات متن بهم می‌ریزد.

با راست چین کردن متن مشکل را به ظاهر حل می‌کنید اما در واقع این مشکل حل نشده و سطرها شکسته شده‌اند (سطرها نصفه نیمه می‌باشند) . برای بر طرف کردن این مشکل باید متن را مجدد تایپ کرده و یا از برنامه های تبدیل متن استفاده کنید .

این مدرک پیشتر توسط کاربر/کاربران دیگری بارگذاری شده و مشکوک به کپی است.

این متن توسط کاربر/کاربران دیگری که بخشی از ایمیل آن را در کادر سمت چپ در”صفحه دیدن نتیجه” مشاهده می‌کنید قبلا بارگذاری شده است و امکان صدور گواهی وجود ندارد . لطفا متن را ویرایش کنید و مجددا بارگذاری کنید .

در صورتی که ایمیل مربوط به خودتان می‌باشد به نماینده دانشگاه و یا استاد راهنما بفرمایید از طریق ایمیل ثبت شده در سامانه همانندجو صحت اطلاعات (نام، نام خانوادگی، کدملی، موضوع دانشجو و آدرس کامل هر دو ایمیل‌/ایمیلهایی که با ایمیل شما مشابهت دارند) را از طریق تماس باما (به صورت تیکت) ارسال کنند و منتظر نتیجه بررسی از طرف کارشناس بمانند.

نکات مهم:

1- درصورت ارسال تیکت، تنها برروی اخرین درخواست شما گواهی صادر می شود. لطفا بعد از اطمینان از ارسال متن نهایی خود، به استاد بفرمایید تا ایمیل ارسال کنند و گواهی صادر شود. در غیر این صورت برای هر بار تغییر نیاز به مکاتبه با استاد و تایید ایشان می باشد.

2- ثبت‌نام در “پشتیبانیِ سامانه همانندجو” و “سامانه همانندجو” جدا از هم می‌باشد.

خطای چسباندگی کلمات

بعضی از عبارت‌های متن شما، به طور غیرمعمول بدون فاصله و چسبیده می‌باشند و کارشناس احتمال تخلف در ثبت درخواست همانندجویی را گزارش کرده است.

لطفا پس از اصلاح متن، نسبت به بارگذاری دوباره آن اقدام نمایید .

نکته: نمونه ذکر شده در گزارش سامانه، فقط بخشی از این موارد است.

استانداردهای نگارش

  1. فرمت فایل word باشد . 2 . متن اصلی(طرح پیشنهادي/ پایان‌نامه/ رساله) داخل تکست باکس ارسال شود. (مربوط به دانشگاه تهران)
  2.  . در متن بارگذاري‌شده کاراکترهاي ‌نامشخص و نامفهوم وجود نداشته باشد. (#، %،؟، و …) 2 . تبدیل‌حروف به‌یکدیگرانجام نشده باشد (مثلا تبدیل‌ص به ض) .
  3.  . جملات و پاراگرافهاي‌ تکرارِي‌ بیش‌از حد در متن وجود نداشته باشد
  4.  چسباندن و یاجداسازي ‌نامتعارف کلمات انجام نشده باشد
  5. .  حروف بی‌معنا در متن بکار نرفته باشد.
  6.  جابه جایی‌غیرمتعارف کلمات در جمله (مثلا تبدیل عبارت بیش‌از حد به حد از بیش درجمله) وجود نداشته‌باشد
  7.  از علائم نگارشی(استفاده زیاد از ویرگول،نقطه، فاصله، نیم‌فاصله و…)به صورت نادرست وبی‌جا استفاده نشده باشد.
  8. تبدیل کلمات به‌یکدیگر بدون دلیل انجام نشده باشد .
  9.  خطاهاي املائی وجود نداشته باشد
  10.  متن غیرمرتبط ارسال نشود و نظایرآن را نداشته باشد
  11. متن کامل بارگذاری شود
  12. متن از طریق یک حساب کاربری ارسال گردد
  13.  متن از جایی مانند pdf کپی نشود.

متن درست تبدیل نشده است

فایل شما درست به فایل ورد تبدیل نشده است به همین دلیل سامانه پیغام عدم استاندارد نمایش می‌دهد .

گفتنی است از قسمت راهنما، تبدیل فایل زی پرشین برای همانندجو را مشاهده بفرمایید از ثانیه 5 تا 36 مربوط به تبدیل متن و امکان کپی در سامانه همانندجو فراهــم می‌شود.

لازم به ذکر است اگر فایل لاتکس و یا زی‌پرشین خود را با پسوند zip ذخیره کنید می‌توانید آن را در سامـانه بارگـذاری کنید، در این صورت نیاز به استفاده از کپی و پیست نمی‌باشد.

هر نوع سوال، پیشنهاد، یا چالش خود را با ما در میان بگذارید. گروه پشتیبانی ایران پروداک آماده پاسخگويي به كاربران گرامی است و پاسخگویی به آنان را یک فرصت و افتخار  می داند.

 

دکتر شعبان زاده

65 مطلب منتشر شده

با اشتیاق در دنیای آمار قدم نهادم؛ داده های چیزهای زیادی به ما می گویند به ضعم من آمار و پژوهش همواره پلی برای عبور از دره های ناشناخته و در هر تحقیق یک قدم در راه حل مساِل پیچیده است.

درباره این مطلب نظر دهید !