Deprecated: تابع wc_get_log_file_path از نگارش 8.6.0 که جایگزینی برای آن در دسترس نیست منسوخ شده است. in /home/faracal1/domains/iranprodoc.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031
آموزش ویرایش پایان نامه و انجام آن - مرکز تخصصی تحلیل آماری ایران پروداک | ایران پروداک
سایت در حال بارگذاری است ...
09158238830 iranprodoc@gmail.com تایم کاری : شنبه تا پنجشنبه تهران ، میدان هروی

آموزش ویرایش پایان نامه و انجام آن

مزایا ویرایش

وقتی در حال انجام پایان نامه خود هستید استاد راهنما به شما ویرایش‌های می دهد که طبق فرمت دانشگاه است نیاز به ویراستاری دارد

برای همه تحصیلات از کارشناسی تا دکترا ویراستاری واجبات هر پایان نامه ای هست و این ویراستاری در نمره دفاع موثر است.

اگر می‌خواهید نمره خوبی بگیرید باید استاندارد های نگارشی و رعایت کنید ‌

برخی از استاد ها  از دانشجویان می خواهند اصلاحاتی و ویراستاری انجام بدهند

 

توجه کنید:

 

صفحه شروع با «به‌نام‌خدا»؛

عنوان؛

تصویب‌نامه هیئت‌ داوران؛

اهدای پایان‌نامه به شخص یا اشخاصی؛

پیش‌گفتار؛

تقدیرات و تشکر؛

چکیده به زبان فارسی؛

فهرست مطالب؛

فهرست جداول؛

فهرست شکل‌ها؛

فهرست علائم و اختصارهای به‌کاررفته در متن؛

بدنه متن اصلی؛

منابع؛

واژه‌نامه؛

پیوست‌ها؛

چکیده به انگلیسی؛

عنوان پایان‌نامه به انگلیسی

مهم نیست که در چه دانشگاه یا مقطعی می خواهید پایان نامه خود را ارائه دهید ، اما مهم این است که با ویرایش کار و کار خود را به یک نقطه استاندارد و قابل توجه برسانید. ویرایش پایان نامه دانشگاه آزاد یا هر دانشگاه دیگری ضروری است. پس از اتمام کار ویرایش ، متن و کار خود را به دانشگاه ارسال می کنید. این اثر سالها برای شما باقی می ماند و اگر مشکلی نداشته باشد ، می توان آن را به عنوان ردپایی در دنیای آموزش به حساب آورد. بگذارید کمی در مورد قسمت های مختلف متن پایان نامه در اینجا به شما بگویم.

مراحل ویرایش پایان نامه چگونه است؟

همانطور که قبلاً ذکر شد ، ویرایش پایان نامه ضروری است. فرقی نمی کند که در یک دانشگاه درجه یک تحصیل می کنید یا می خواهید پایان نامه های پیام نور ، آزاد و…… را ویرایش کنید. در هر صورت باید سعی کنید پایان نامه را به درستی و طبق اصول ویرایش کنید. مراحل و سطوح مختلف پایان نامه چگونه است؟

ظاهر و ویرایش فنی پایان نامه

هر متن باید تمیز و چشم نواز باشد. برای نوشتن و ویرایش پایان نامه نیز باید اصولی را رعایت کنید

در ویرایش فیزیکی یا فنی پایان نامه ها باید به قوانین و مقرراتی توجه داشته باشید که دانشگاه برای شما در نظر گرفته است در غیر این صورت ممکن است به دلیل رعایت نکردن نکات ذکر شده نمره شما کاهش یابد. چیدمان و طرح پایان نامه ها باید بر اساس آنچه دانشگاه تصویب می کند ، باشد.

از جمله نکات ویرایش تصویری و فنی پایان نامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حاشیه‌گذاری صفحات؛

فاصله‌گذاری‌ها میان کلمات؛

تنظیم پاراگراف‌ها؛

بخش‌بندی متن در قالب فصل‌های مختلف؛

صفحه‌بندی؛

انتخاب نوع و اندازه فونت مناسب؛

تنظیم فهرست بخش‌های مختلف پایان‌نامه؛

شماره‌گذاری دقیق صفحات؛

تنظیم پاورقی‌ها؛

و…

رعایت این نکات می‌تواند موجب ویرایش ظاهری پایان نامه شود. نوع دیگری از ویرایش موسوم به ویرایش فنی هم وجود دارد که طی آن، غلط‌های نگارشی اصلاح می‌شوند و اشکالات املایی ازمیان برداشته می‌شود. ویراستاران حرفه‌ای به‌خوبی می‌دانند که چطور باید از پس اصلاح متن و استفاده از علائم نگارشی، اصلاح غلط‌های املایی، اصلاح نیم‌فاصله‌ها، نشانه‌گذاری‌ها و… برآیند.

 

بعضی از افراد هستند که معتقدند ویرایش کاری اضافی و غیرضروری است. چنین چیزی بسیار اشتباه است. مگر می‌توان بدون کشیدن دستی بر سر و روی متن و پاک‌سازی آن از هر گونه اشتباه و غلط ظاهری یا مفهومی به نتیجه‌ای منطقی، معتبر و قابل‌استناد رسید.

ویرایش تخصصی پایان نامه

برای ویرایش پایان نامه ارشد یا رساله دکتری یا هر مقطع دیگری باید علاوه بر موارد ظاهری که به شکیل‌ترشدن متن کمک می‌کنند و غلط‌های املایی را از میان برمی‌دارند به ویرایش تخصصی هم دقت‌نظر ویژه‌ای داشت. باید از نظر مفاهیم و محتوایی که در هر صفحه قرار می‌گیرد، خیالتان کاملا راحت باشد.

 

مثلا بخش‌هایی از کار را که با ترجمه پایان نامه آورده‌اید باید به دقت بررسی کنید تا از نظر معنایی به شکلی صحیح ترجمه شده باشد. لازم است تمام محتوای به کار رفته در متن پایان‌نامه هم روان و گویا و البته بدون اشتباه باشند.

در بخش ویرایش تخصصی پایان‌نامه به موارد زیر دقت داشته باشید:

 

توجه ویژه و مبسوط به محتوای نگارش‌شده در پایان‌نامه؛

روان‌سازی و گویا‌کردن جملات مختلف موجود در متن

قیمت ویرایش پایان نامه چقدر است؟

برخی از افراد کار ویراستاری پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری یا حتی لیسانس را برای برخی از رشته ها انجام می دهند. این دوستان کسانی هستند که به نکات و انواع ویرایش تسلط دارند. بنابراین ، با مرور اطلاعات و دانشی که در این زمینه دارند و با استفاده از دستورالعمل های تهیه پایان نامه دانشگاهی ، ویرایش را آغاز کرده و نتایج خوبی را منتشر می کنند.

 

اما نکته این است که همه افراد آنقدر خوب نیستند که بتوانند پایان نامه را ویراستاری کنند. به همین دلیل ، آنها باید از متخصصان این حوزه کمک بگیرند. کارشناسان در زمینه های مختلف در موسسات و مجموعه ها بصورت آنلاین یا آفلاین به دانشجویان کمک می کنند تا متن پایان نامه خود را ویرایش کنند و البته وظیفه تدوین و ویرایش پایان نامه را نیز بر عهده دارند تا دانشجویان هنگام تحویل کار به دانشگاه دچار مشکل نشود.

 

این ویراستاران با ویرایش پایان نامه در Word و پیروی از دستورالعمل های دانشگاه به هر دانشجویی کمک می کند تا اثری معتبر و معتبر را به دانشگاه تحویل دهد. شما خود را مدیون پرداخت هزینه ویرایش پایان نامه هستید. این هزینه بسته به سطح ویرایش ، زمان تحویل و البته حجم پایان نامه متفاوت است.

 

برخی از افراد فقط به دنبال ویرایش فنی هستند و چون خودشان از علائم نگارشی آگاهی ندارند و گاهی املای آنها ضعیف است ، از ویراستاران می خواهند در نوشتن متن صحیح به آنها کمک کنند. برخی از آنها از ویراستاران حرفه ای برای ترجمه صحیح بخشهای مختلف پایان نامه یا نوشتن متنی سازگار و روان استفاده می کنند.

 

از جمله عوامل موثر بر دستمزد ویراستاران پایان نامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تجربه و تسلط ویراستار ؛

زمان تحویل؛

نوع ویرایش

روش های مختلفی برای محاسبه قیمت و حقوق ویراستاری وجود دارد. به عنوان مثال ، برخی از ویراستاران به عنوان یک صفحه و برخی دیگر به عنوان یک کلمه کار می کنند. به عنوان مثال ، برای هر چند کلمه یا هر چند صفحه ، مبلغی در نظر گرفته می شود.

 

کوتاه کردن جملات و نگارش آنها به گونه ای که معنای دقیق و عمیقی داشته باشند و خواندن آن برای مخاطب آسان باشد ، هنری است که برخی از دانشجویان از کمک خارجی برای درج آن در متن پایان نامه خود استفاده می کنند. بسته به اینکه کدام یک از این موارد در سرمقاله گنجانده شده است ، محدوده قیمت و دستمزد سردبیران نیز متفاوت خواهد بود.

می توانید از نرم افزار ویرایش پایان نامه نیز کمک بگیرید؟

تکنولوژی زندگی را بسیار ساده تر از همیشه کرده است. اکنون می توانید روی نرم افزاری حساب کنید که به طرق مختلف به شما در پیشبرد بسیاری از پروژه های علمی کمک می کند. یکی از مواردی که می توانید برای ویرایش پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری خود استفاده کنید ، نرم افزار ویراستار است. ویراستار یکی از مواردی است که نیاز به دقت زیادی دارد و مهمتر از همه ، وقت زیادی از شما می گیرد. اگر می خواهید این کار را دقیق و اصولی انجام دهید ، باید زمان زیادی را صرف کنید.

 

از نرم افزار ویراستار برای سهولت ویرایش و جلوگیری از اشتباه استفاده کنید. این نرم افزار پس از نصب در محیط Word ظاهر می شود و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. البته خطاهایی در کار این نرم افزار وجود دارد و این بدان معناست که پس از کار با ویراستار نباید کاملاً راحت باشید. بنابراین بهتر است پس از اتمام کار با نرم افزار ، محتوای خود را دوباره مرور کنید. اما به طور کلی ، ویراستار می تواند نکات ویرایش را در متن شما تا حد زیادی پیاده کند.

 

اگر در پایان نامه شما جملات طولانی و مبهم وجود داشته باشد تا معنی را به درستی به مخاطب منتقل نکنید ، ارزش کیفیت کار شما بسیار مخدوش می شود. بنابراین بهتر است به دنبال خدمات ویرایش مناسب باشید. خدماتی که توسط متخصصان به شما ارائه می شود یا می توانید با دسترسی به نرم افزارهای مختلف از آنها استفاده کنید.

در پایان

از ویراستاران حرفه ای برای ویرایش پایان نامه خود استفاده کنید تا به شما در کسب نمرات بهتر و مهمتر از همه ، اجازه ندهید رد پای شما در دنیای علم به دلیل خطاهای فنی یا محتوا بی اعتبار شود. ممکن است محتوای پایان نامه شما بسیار مرتبط و ارزشمند باشد ، اما حتی یک اشتباه ساده املایی می تواند آن را کاملاً نامعتبر کرده و ارزش اثر را زیر سوال ببرد.

 

پس هنگام ویرایش پایان نامه مراقب باشید تا زحمات تخصصی و علمی شما هدر نرود. اگر سابقه ای در این زمینه ندارید ، بهتر است کار را به مجموعه های حرفه ای بسپارید. یکی از مجموعه های حرفه ای که در زمینه ترجمه و ویرایش فعالیت می کند ، مجموعه متخصصان ایران پروداک است.

 

با کمک ویراستاران حرفه ای این سایت ، می توانید پایان نامه های خود را به راحتی و به سادگی تکمیل کنید. ارزش ویرایش را دست کم نگیرید و بدانید که این قسمت از تهیه و نگارش پایان نامه می تواند یک اثر متوسط ​​را به اثری قابل توجه تبدیل کند و عدم وجود آن می تواند پایان نامه ای را که دارای ارزش علمی و حرفه ای زیادی است ، به سادگی به یک اثر ناچیز تبدیل کند. به به بنابراین ویرایش را جدی بگیرید ، که بسیار جدی است.

دکتر شعبان زاده

65 مطلب منتشر شده

با اشتیاق در دنیای آمار قدم نهادم؛ داده های چیزهای زیادی به ما می گویند به ضعم من آمار و پژوهش همواره پلی برای عبور از دره های ناشناخته و در هر تحقیق یک قدم در راه حل مساِل پیچیده است.

درباره این مطلب نظر دهید !