Deprecated: تابع wc_get_log_file_path از نگارش 8.6.0 که جایگزینی برای آن در دسترس نیست منسوخ شده است. in /home/faracal1/domains/iranprodoc.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031
آموزش تضمینی ۰ تا ۱۰۰ دفاع پایان نامه های ارشد در قالب کارگاه دفاع - ایران پروداک | ایران پروداک
سایت در حال بارگذاری است ...
09158238830 iranprodoc@gmail.com تایم کاری : شنبه تا پنجشنبه تهران ، میدان هروی

آموزش تضمینی ۰ تا ۱۰۰ دفاع پایان نامه های ارشد در قالب کارگاه دفاع

چگونگی شرکت در جلسه دفاع :

برای شرکت در جلسه دفاع بهتر است ابزار و تجهیزات اتاق کنفرانس و یا نرم افزارهای ارائه آنلاین مثل adobe contact  یا skype را بررسی کرده و نسبت به نحوه کارکرد آن اطلاع کافی کسب نمایید.

مخاطب شما در جلسه دفاع کیست:

 در جلسه دفاع مخاطب اصلی شما داور می باشد و بهتر است ارتباط چشمی خود را با داور از ابتدا تا آخر حفظ نمایید البته توجه به اساتید راهنما و مشاور جزوه نیازهای ضروری نیست و بهتر است .

تمام تمرکز خود را روی صحبت یا ارائه با استاد داور داشته باشیم چرا که نمره ما توسط استاد داور به ثبت می رسد در صورتی که استاد داور ارتباط چشمی مناسبی را با شما داشته باشد.

در واقع ارتباط کلامی مناسب‌تری صورت گرفته و این ارتباط زمینه‌ساز ارائه بهتر خواهد شد.

در مورد سوالاتی که پاسخ آن را نمی دانیم در مقابل داور چه عکس العملی باید نشان دهیم:

 سوالاتی که داور از شما میپرسد که ممکن است پاسخ بر آن نداشته باشید بهتر است که از طفر رفتن و یا دادن پاسخ های نامربوط پرهیز نموده و با صراحت نسبت به عدم اطلاع یا عدم مطالعه موضوع و یا و غیره اقدام نماییم.

شرکت کنندگان در جلسه دفاع چه کسانی هستند

 در جلسه دفاع معمولاً استاد داور استاد راهنما و مشاور و گاهی اساتید مدعو همچنین دانشجویان رشته‌های دیگر  در جلسه شرکت خواهند کرد.

زمان جلسه دفاع چقدر است؟

 به طور متوسط زمان جلسه دفاع پایانامه حدود ۲۰ دقیقه تا ۳۰ دقیقه می باشد که در رشته های مختلف متفاوت خواهد بود.

تعداد اسلاید ها برای جلسه دفاع چه تعدادی  بهتر است؟

 پاورپوینت شما در جلسه دفاع باید حدود ۲۰ تا ۳۰ اسلاید باشد چرا که  زمان ارائه شما باید منطبق با اسلاید های ارائه با پایان باشد.

دفاع در جلسات غیر حضوری یا از طریق نرم افزارهای مجازی چگونه است ؟

در جلسات دفاع غیر حضوری بهتر است شناخت کاملی نسبت به نرم‌افزار ارائه داشته باشید که معمولاً دانشگاه ها نوع نرم افزار را برای شما مشخص میکنند پس بهتر است چند روز قبل از دفاع با نرم افزار تست کامل را از پیش داشته باشید.

آیا به  سوالات افراد غیر از اساتید داور در جلسه دفاع باید پاسخ داده شود؟

 این سوالی است که اغلب دانشجویان در مواقع ارائه  با آن روبرو هستند . در چنین مواردی بهتر است به مدعوین یا سایرشرکت کنندگان پاسخ به سوال را به آخر وقت و بعد از جلسه دفاع موکول نمایید.

قبل از جلسه دفاع چه مواردی اداری  باید انجام شود ؟

  • آماده سازی فرم ب جلسه دفاع که نمره شما در آن درج خواهد شد
  • در صورت ارائه، مقاله فرم ارائه مقاله برای پایان نامه
  • گرفتن کد دفاع از پایانامه دانشگاه
  • همچنین بارگزاری پایان نامه در سایت ایرانداک به منظور کاهش همانندجویی و مشخص شدن درصد همانند میباشد.
  • یکی از فرم هایی که معمولاً در جلسه دفاع باید داشته باشید فرم حق الزحمه داوران نیز می باشد.
  • فرم تائیدیه کاهش همانند جویی از یاست ایران داک

چه چیزهایی برای جلسه دفاع نیاز است ؟

برای شرکت در جلسه دفاع یکی از مواردی که باید مد نظر قرار دهیم داشتن  فایل ورد و پی دی اف پایان نامه است که می بایست در داخل یک سی دی رایت و آماده ارائه باشد.

 دفاع چه چیزهایی را باید گفت و یا عنوان کرد؟

از جمله مواردآماده سازی پاورپوینت دفاع می باشد یادتون باشه که در پاورپوینت دفاع باید خلاصه ای از عنوان موضوع ، مقدمه و بیان مسئله اهمیت و ضرورت،  توضیحات کلی  نسبت به متغیرها و مدل مفهومی،  آوردن اهداف یا فرضیات تحقیق ، و بعد از آن صحبت کردن در مورد متدولوژی یا روش تحقیق می باشد.

 و بعد از آن با اشاره کردن به جامعه آماری روش نمونه گیری ، روش گردآوری داده ها و همچنین محل یا مکان آن،  زمان آزمایش یا توزیع پرسشنامه  و  ابزار سنجش و اندازه گیری را در پایان در پاور دفاع می آوریم.

ارائه یافته های تحقیق در جلسه دفاع :

 در فصل تحلیل داده  اشاره به نتایج آماری یا نتایج نرم‌افزارهای که توسط آن تحلیل و تجزیه انجام شده است ، و تمامی یافته های تحقیق را به صورت خلاصه و با کمک گرفتن از جداول و نمودارها و همچنین اشکال گرافیکی مانند نمودار های اس پی اسSPLS یا اموس AMOS و یا نمودارهای GIS در رشته های جغرافیا و غیره اقدام می نماییم.

 در پایان یافته های تحقیق،  خلاصه ای از نتایج تحلیل آماری که به طور خلاصه بایستی رد یا قبول فرضیات آورده شود. در فصل بعد جمع‌بندی مطالب و یافته های تحقیق به طور خلاصه همسویی آن با پیشینه های تحقیق آورده می شود.

 و بعد از آن اقدام به درج مطالب مربوط به پیشنهادات نظری و بعد از آن پیشنهادات کاربردی و در نهایت پیشنهادات برای محققان آتی آورده می شود و در آخر بهتر است محدودیت های تحقیق همراه با مشکلات تحقیق به طور جداگانه آورده شود . 

نمونه کارگاه دفاع  پایان نامه ارشد

نکات فنی  در جلسه دفاع :

یادمان باشد که در جلسه دفاع از به رخ کشیدن اطلاعات و صحبت زیاد و سخنرانی مداوم پرهیز نمایید بهتر است که پیرامون مشکلات موجود روش تحقیق خود و یافته های خود صحبت کنید از صحبت کردن در حاشیه و یا پرداختن به مقدمات و یا مبانی نظری خودداری نمایید.

 بهتر است که قبل از جلسه دفاع با متخصصین که در حوزه کارگاه دفاع تبحر دارند مشورت داشته باشید.

 شرکت کردن شما در جلسات دفاع پایان نامه کمک بزرگی به شما در مورد جلسه دفاع خواهد کرد.

نکته بسیار مهم ارائه پایان نامه :

 یادمان باشد در مقطع ارشد هدف تولید علم یا بررسی یک نظریه یا فرضیه علمی نیست، بیشتر هدف این است که دانشجو با متدولوژی یا روش تحقیق تحلیل و بررسی، نوشتن بیان مسئله نوشتن پروپوزال نوشتن چارچوب نظری و همچنین نحوه نوشتن فرضیات و سوالات تحقیق و یا اهداف تحقیق می باشد .

دانشجو موظف است تمامی موارد ذکر شده منطبق با درس روش تحقیق یا تحقیق در عملیات را اجرا نماید . پیشنهادات نظری و کاربردی را ارائه نماید و اینکه در جمع بندی نتایج تحقیق با همسویی پیشنهادهای تحقیق  به اثبات فرضیات خود بپردازد.

سوالات متداول در جلسه دفاع :

سوالاتی که به طور متداول در جلسه دفاع پرسیده می شود شامل : دلیل انتخاب موضوع چیست ؟

چه مشکلی پیش آمده که شما موضوع را انتخاب کردید؟

 آیا تحقیق شما کاربردی یا بنیادی و یا اینکه نظری؟

 هدف از تغییر چه نوع تحقیق چیست؟  

چه مشکلی پیش رو شما یا  درون جامعه آماری بوذه  که این موضوع را انتخاب کردید؟

درصدد رفع چه مشکلی بودیدکه این موضوع انتخاب کردید؟

جامعه آماری شماچند نفر  بوده  و نمونه آماری شما به چه صورتی  انتخاب یا حساب شده است؟  

و اینکه چند تا پرسشنامه شما توزیع کردید؟چند پرسش نامه شما مخدوش یا ناقص بودند؟

چرا ازمون آلفای کرونباخ،  آزمون نرمال بودن داده ها، گرفته میشود؟

 آزمون های پارامتریک و ناپارامتریک کدامند؟

سطح معناداری یا sig اس آی جی چیست ؟

 و اینکه ابزار گردآوری داده ها آیا روایی دارند ؟ و آیا از پایایی کامل برخوردار هستند؟

 پایایی  را به چند روش می توان گرفت؟  

آیا مدل شما برازش دارد؟ نکویی برازش مدل تحقیق شما چیست و اینکه همبستگی پیرسون یا اسپرمن چه تفاوتی دارند؟

 تفاوت رگرسیون با همبستگی در چیست؟

 ضریب تبیین چیست؟ سطح اطمینان تحلیل آماری شما چند درصد است؟

 و اینکه نحوه انتخاب نوع آزمون چگونه است ؟

چرا آزمون پیرسون را برای تحلیل آماری خود استفاده کرده اید؟

محدودیت‌های تغییر شما کدام است؟ و مجموعه ای از این سوالات که معمولاً در جلسات دفاعیه پرسیده می شود و تمامی موارد در جلسه یا کارگاه دفاع برای شما توضیح داده خواهد شد.

نحوه ارائه کارگاه دفاع چگونه است؟

نکات مهم و ضروری پایان نامه شما به صورت فایل مولتی مدیا یا به صورت فیلم منطبق با پاورپوینت شما آماده و در اختیار شما قرار خواهد گرفت .

از طرفی به  سوالات شما بصورت تلفنی یا از طریق واتساپ پاسخ داده می شود. و مشاوره کاملی از باید ها و نیاید ها و نحوه پوشش و پذیرایی و برای ارائه آنلاین چگونگی کار با نرم افزار در اختیار شما قرار خواهد  گرفت .

پس توصیه میشود هم اکنون برای ثبت و درخواست کارگاه دفاع اقدام نمایید، مجموعه ایران پروداک با سابقه ۱۵ سال سابقه در رشته‌های گوناگون ،آمادگی ساخت پاورپوینت های دفاع شما منطبق با استانداردهای روز دانشگاه و همچنین آماده سازی شما برای جلسه دفاع را دارند تا با بهره گیری از محتویات فایل های صوتی و مولتی مدیا مفید امکان اخذ حداکثر نمره را داشته باشید.

نکته پایانی گارگاه دفاع :

توجه فرمایید که سوالاتی مانند متغیر مشکل ساز شما چیست ؟

آلفای کرونباخ ۷۰ درصد چه معنایی دارد؟ 

اینکه اگر پایایی پایین تر بود چه راهکاری برای افزایش پایایی داشتید و بسیاری از این مورد که نیز قبلا ذکر شد  در فایل کارگاه دفاع به شما توضیح و آموزش داده خواهد شد.

و نکات مهم تری که مربوط به پوشش شما در جلسه دفاع است.

رنگ لباس در جلسه دفاع و همچنین آرایش بانوان در جلسه دفاع و  چگونگی آماده سازی پاورپوینت، استفاده از ویدئو پروژکتور و همچنین جلسه دفاع آنلاین با نرم افزار و همچنین نحوه پذیرایی به شما توضیح داده خواهد شد.

آمادگی در جلسه دفاع :

برای آمادگی در جلسه دفاع بهتر از قسمت های مهم و کلیدی پایان نامه را مطالعه کنید؛ از جمله موارد کلیدی مهم در جلسه دفاع بیان مسئله است .

 بهتر است بدانید سهم عمده‌ای از نمره شما در جلسه دفاع مربوط به بیان مسئله است . چرا که درست بیان کردن مشکل یاد دلیل انتخاب موضوع به خود می‌تواند شرایط را برای پذیرش و شنیدن تحلیل و ارائه پایان نامه فراهم کند .

 وقتی شما بیان مسئله را به درستی مطرح نمایید به این مفهوم است که شما درک خوبی از موضوع پایان نامه خود داشته اید و هنگامی که خوب مسئله را باشه فهمیده باشید؛ روش شما برای سنجش و تحقیق کامل خواهد بود.

 در غیر این صورت با ارائه بیان مسئله ضعیف در واقع شما سهم  بزرگی را از دست داده و اساتید داور متوجه ضعف انجام کار را در شما خواهند شد.

نکته پایانی  در آمادگی برای جلسه دفاع :

 مطالعات روش تحقیق،  ابزار گردآوری داده ها در جامعه آماری می باشد و نیازی به مطالعه مبانی نظری و یا حفظ کردن و یا آوردن اسلاید در این پاورپوینت نیست. ولی بهتر است متغیرهای خود را شناخته و تعاریف و درک کاملی از متغیرهای تحقیق داشته باشید.

از نکات بسیار مهم قیل از دفاع آماده سازی فایل پایان نامه پس از ثبت در سایت ایران داک می باشد که هدف از این کار ارائه درصد همانندی و کاهش همانند جویی می باشد و نیاز است تا دانشجو نسبت به کاهش همانندجویی پایان نامه خود اقدام نماید .

اوردن کادو و یا هدیه برای اساتید در جلسه دفاع از جمله مواردی است که یه لحاظ قانونی ممنوع بوده و به نظر، کاری بدون منطق خواهد بود .

اما اگر سابقه اساتید یا دانشگاه خود را دارید و می دانید که اهل اینگونه مسائل هستند و به قولی پیش چشمشون رو میگره ، شما هم ناگریز به خرید کادو هستید متاسفانه !!!

 

دکتر شعبان زاده

65 مطلب منتشر شده

با اشتیاق در دنیای آمار قدم نهادم؛ داده های چیزهای زیادی به ما می گویند به ضعم من آمار و پژوهش همواره پلی برای عبور از دره های ناشناخته و در هر تحقیق یک قدم در راه حل مساِل پیچیده است.

درباره این مطلب نظر دهید !